A- A A+

Jakie kolory ma Afryka?

Tego mogliśmy się dowiedzieć, oglądając eksponaty przywiezione przez misjonarzy z Wybrzeża Kości Słoniowej, Burkina Faso, Mali i Ghany. Na zorganizowanej w Domu św. Jacka wystawie podziwialiśmy afrykańskie rzeźby, maski, płótna stroje, instrumenty muzyczne, biżuterię i wiele innych wyrobów. Przedmioty codziennego użytku, ale też prawdziwe dzieła sztuki wykonane zostały przez ludowych artystów. Do afrykańskich wiosek i domów „zerkaliśmy” przez fotografie, na których uwieczniono codzienne życie mieszkańców Czarnego Lądu. A życie codzienne tych ludzi nie jest łatwe, o czym opowiadał nam O. Roman Woźnica.
Dźwięki Afryki usłyszeliśmy, grając na bębnach jambe, dundun, grzechotkach…
Każdy sośniczanin powinien odwiedzić tę wystawę.
Polecają młodzi odkrywcy ciekawych miejsc z klas: 4c, 4b, 5a i 6a.

Konkurs Wiedzy o Książce i Bibliotece

28 kwietnia odbył się szkolny Konkurs Wiedzy o Książce i Bibliotece. Wzięło w nim udział 10 uczniów, których zadaniem było rozwiązanie testu składającego się z 26 pytań.
Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwali: pani Karolina Huk z Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach, pan Aleksander Jodko z Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Katowicach im. Józefa Lompy w Katowicach oraz pani Karolina Korczewska (nauczyciel bibliotekarz).
Uczniowie biorący udział w zmaganiach dostali pamiątkowe dyplomy, upominki od Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach oraz pozytywne oceny. Laureaci – Nataniel C. (kl. 7B; I miejsce), Filip Ż. (kl. 7A; II miejsce), Wiktoria M. (kl. 6A; III miejsce) – otrzymali ponadto nagrody rzeczowe. Gratulujemy zwycięzcom, a przedstawicielom bibliotek dziękujemy za wsparcie przy organizacji wydarzenia.

Komiksowo

Dymki, kadry, wyrazy dźwiękonaśladowcze, znaki ikoniczne – te wszystkie elementy historyjek obrazkowych mogli zobaczyć 27 kwietnia odwiedzający szkolną wystawę „Komiksowo”.
Na ekspozycji zaprezentowano adaptacje oraz kopie popularnych komiksów. Autorzy – uczniowie klas 4. i 6. – zastosowali w swoich pracach technikę rysunkową. Oprócz barwnych ilustracji można było podziwiać także inne obiekty: albumy (mangi), plastelinowe figurki, zabawki, przedmioty codziennego użytku.
Wystawie towarzyszył koncert instrumentalny klasy 4A oraz projekcja filmu ukazującego proces tworzenia komiksów.

Starożytna Grecja - wystawa

Relacja z wystawy.

U humanistów

Drodzy Rodzice, Czytelnicy,
zaglądajcie, czytajcie, śledźcie nasze czytanie i poznawanie mitologii.

Tak będziemy pracować:
„By czytanie nie było syzyfową pracą”
1. Z wizytą w Grecji- o kulturze śródziemnomorskiej.
2. Lektury z Olimpu- poznajemy mity.
3. Teatrzyk dla Zeusa- adaptujemy tekst, wystawiamy sztukę.
4. Księga Parnasu – tworzymy lapbooki.
5. Potyczki bogów – przygotowujemy konkurs mitologiczny.
6. Rozwiązać węzeł gordyjski – mitologiczne zagadki
7. Wystarczy iskra, by rozpalić ogień - nagrywamy audiobooki; czytamy młodszym.
8. Wiem tyle, ile przeczytam – uczymy się korzystać ze słowników (poznajemy frazeologizmy, tłumaczymy znaczenie słów, szukamy synonimów, utrwalamy zasady pisowni).
9. Stawiam na książkę – “Ale cud..”- piszemy recenzję, “Nowe cuda” - piszemy opowiadanie.
10. Każdy jest czytelnikiem- certyfikat czytelnika/ lekcja biblioteczna.
11. Książka dla każdego - zbiórka książek do Kącika Cudów.
Będziemy Was zaskakiwać pomysłami, szaloną zabawą i ...

Humaniści

Innowacja pedagogiczna "Czytanie jest cudem" - do pobrania

Konkurs mitologiczny

Uczniowie klas piątych spotkali się na uczcie greckiej. Ambrozja, nektar młodości, oliwki, chlebek, feta, słodycze, sałatka grecka zagościły na stołach uczestników konkursu. Przy muzyce i próbach tańca bawiliśmy się iście po królewsku, a może raczej bosko!
Jak przystało na nieziemskie spotkanie uczestnicy popisywali się rożnymi umiejętnościami, tym razem znajomością mitów.
Piątoklasiści poradzili sobie mistrzowsko. Gratulujemy umiejętności i znajomości mitów.
Mity nie są piętą Achillesa naszych uczniów.
Organizatorki

Konkurs mitologiczny

Dlaczego starożytni tworzyli mity?

W opowieściach o bogach i herosach wyjaśniali istnienie wielu zjawisk przyrody, na które nie potrafili znaleźć odpowiedzi. Jakie niewiadome wyjaśnia mit o Pandorze?
Posłuchaj.

 mity

13 zadanie dla Heraklesa

Czy zastanawialiście się kiedyś, jakie jeszcze zadania mógłby dostać największy heros Herakles? Według uczniów klasy piątej mogłyby to być na przykład takie prace:

13 herk

Greccy bogowie

Drogi Uczniu,
znasz już wielu bogów greckich. Wiesz, że bogowie mieli różne umiejętności, sprawowali władzę nad światem i ludźmi. Po atrybutach potrafisz już ich rozpoznać. Ale gdybyś jednak nie wszystko pamiętał, zapoznaj się z kartami bogów przygotowanymi przez uczniów klasy 5a.

O umiejętności życia

Co to znaczy - wieść życie sensowne, życie pełne sensu?
Czy chodzi o to, by stawiać sobie ambitne cele i skutecznie do nich dążyć? Czy raczej o to, by smakować szczęśliwe chwile? Czy też może o to, by mieć świadomość dobra i wartościowości życia?
Prawda tkwi pośrodku. W życiu ważne są cele i ich realizacja, przeżywanie chwil i dobro, które czynimy.
Odgadnij z rysunków frazeologizmy, które niosą ważne przesłania życiowe. To tylko niektóre obrazy przygotowane przez uczniów klasy 5d.
Podpowiedź – ukryte w obrazach frazeologizmy pochodzą z mitologii.

aktywna-tablica-2-150x150   logo  logo gios  szkolawchmurze microsoft logotype-1536x626