A- A A+

Wspólnie łatwiej - innowacja

W naszej szkole od paździenika 2022 do maja 2023 roku r. realizowana była innowacja „Wspólnie łatwiej”.Zajęcia odbywały się raz w miesiącu. Uczestniczyli w niej uczniowie klasy 5 a i  7 b. Jej głównym celem było wyposażanie uczniów w kompetencje komunikacyjne i społeczne potrzebne do nawiązywania właściwych relacji międzyludzkich. Innowacja „Wspólnie łatwiej”była pomysłem na praktyczne wdrożenie elementów treningu umiejętności społecznych w większej grupie uczniów. Pomysłodawcami innowacji była Pani Justyna Sławińska - nauczyciel współorganizujący kształcenie i Pan Grzegorz Dąb - szkolny terapeuta

Prezentacja - do pobrania

Aktywna Tablica

Szkoła uczestniczy w rządowym programie rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych – „Aktywna tablica”.

Głównym celem Programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkołę zgodnie z jej zdefiniowanymi potrzebami, oraz podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii.

Dzień Tolerancji

W ramach Kampanii "Razem raźniej" w naszej szkole odbył się "Dzień Tolerancji". W czasie zajęć uczniowie pogłębiali swoją wiedzę, lub poznawali czym jest tolerancja, oraz uczyli się szacunku i akceptacji do osób niepełnosprawnych, wrażliwości na odmienność, przezwyciężania uprzedzeń, przesądów. Podczas zajęć również wzmacniali pozytywne więzi, życzliwość oraz wyrozumiałość w zespołach klasowych. Uczniowie klas młodszych rozmawiali na temat: "Akceptuję siebie i innych", uczniowie klas starszych omawiali: "Wartość człowieka, tolerancja - ważne dla nas tematy". W trakcie prowadzonych zajęć panowała życzliwa i miła atmosfera.

Sala Doświadczania Świata

We wrześniu 2017 roku wybudowana została w naszej szkole Sala Doświadczania Świata, czyli specjalnie wyposażony gabinet, w którym odbywa się terapia Snoezelen.
Snoezelen jest to unikalna metoda terapeutyczna, polegająca na niedyrektywnej stymulacji polisensorycznej (czyli pobudzająca wszystkie zmysły człowieka: wzrok, słuch, dotyk, węch, smak, kinestezję i propriocepcję), powstała w latach 70. XX wieku w Holandii.
Zajęcia w ramach terapii Snoezelen prowadzone są przez certyfikowanych terapeutów i odbywają się w Salach Doświadczania Świata, czyli pomieszczeniach wyposażonych i zaaranżowanych zgodnie z ośmioma zasadami metodycznymi, które sformułowali Ad Verhoeul i Jan Hulsegge (współtwórcy i propagatorzy koncepcji).
Podczas zajęć u podopiecznego dochodzi do „łagodnej aktywizacji zmysłów”. Z jednej strony następuje u niego naturalne pobudzenie zainteresowania, wyobraźni i kreatywności, z drugiej – może się zrelaksować, uspokoić oraz radośnie doświadczyć samego siebie i otaczającego go świata.

Czytaj więcej: Sala Doświadczania Świata

Podróżując poznajemy świat

Międzyprzedmiotowy projekt "Podróżując poznajemy świat". logoW tym roku zwiedzamy Europę.
Uczniowie mają okazję poznać państwa, stolice, hymny,ciekawe miejsca i tradycje naszego kontynentu.
Na matematyce zestawiamy dane liczbowe, obliczamy koszty podróży, na przyrodzie zachwycamy się pięknem i różnorodnością krajobrazów, które możemy przedstawić w formie artystycznej na plastyce. Poznajemy muzykę i ulubione sporty poszczególnych krajów. Możemy się też świetnie bawić na zabawie karnawałowej przebierając w elementy lub stroje kojarzone z wylosowanymi państwami.
Zabawa, rywalizacja, rozwiązywanie quizów ma na celu kształtowanie właściwych postaw, umiejętności pracy zespołowej oraz poszerzenie wiedzy i doskonalenie umiejętności nabytych na różnych przedmiotach.

I etap konkursu - wyniki

II etap konkursu - wyniki

Technologie z klasą

Program “Technologie z klasą I” dla klas pierwszych - organizowany przez Fundację Uniwersytet Dzieci. tzk logoCele:
rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia i samodzielnego rozwiązywania problemów,
wskazywanie pozytywnych aspektów używania robotów i nowych technologii w życiu człowieka,
rozróżnianie sytuacji, w których człowiek może zostać zastąpiony przez roboty,
wyjaśnianie, jak automatyzacja wpływa na wydajność pracy,
opisywanie, w jaki sposób maszyny służą człowiekowi,
wskazywanie zagrożeń związanych z użytkowaniem internetu.

 

Kompetencje na szóstkę

Program organizowany przez Fundację Uniwersytet Dzieci, wpływa na kształtowanie kompetencji społecznych uczniów, motywuje do pracy, rozwija potencjał, ułatwia im naukę, nawiązywanie relacji z innymi i skuteczne komunikowanie się.
Program jest przeznaczony dla edukacji wczesnoszkolnej i klas IV-VIII.

baner kompetencje na szostke 1 468x60

Informacje dla Rodziców - do pobrania

https://www.scenariuszelekcji.edu.pl/program/kompetencje-na-szostke-i 

Pomysłowy rok

Program, który zapewnia uczestnikom moc radości w całym roku szkolnym! Ideą programu jest świętowanie różnych okoliczności (Boże Narodzenie, Wielkanoc), a także podkreślenie wagi różnych dni (np. Walentynki, pierwszy dzień wiosny) poprzez wykorzystanie opracowanych scenariuszy lekcji.
Program realizowany w klasie III b i III d.

pomyslowy rok

Informacje dla Rodziców - do pobrania

https://www.scenariuszelekcji.edu.pl/program/pomyslowy-rok 

Europe on my mind

etw-logoOd marca 2017 realizujemy projekt e-Twinning pt. "Europe on my mind”. Wspólnie ze szkołą z Włoch chcemy zachęcić naszych uczniów do odkrywania Europy.
Pytania jakie stawiamy sobie : To ile tak naprawdę wiemy na temat różnych krajów europejskich? I co tak naprawdę myślimy o naszym kontynencie? Czy jesteśmy ciekawi poznać państwa odmienne kulturowo?
W projekcie uczestniczą uczniowie klas piątych i szóstych. Poprzez wykonywanie różnych zadań, takich jak: tworzenie prezentacji multimedialnych o wybranych krajach, mini-słowniczków zawierających podstawowe słowa i zwroty, redagowanie przewodników, przygotowanie plakatów o świętach, pisanie autobiografii znanych i wybitnych osobowości oraz przepisów tradycyjnych potraw, redagowanie książeczek z ciekawostkami, chcemy, aby nasi wychowankowie rozwijali swoje umiejętności językowe i informatyczne, aby wzrastała w nich świadomość o bogactwie kulturowym Europy oraz by zwiększali swoje kompetencje społeczne.

https://twinspace.etwinning.net/38052/home 

Zdrowo jem

“Zdrowo Jem, Więcej wiem” - od X 2016r. – to siódma edycja projektu edukacyjnego adresowanego dla zerówek i klas I-III ze szkół podstawowych, realizowanego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska. Program został podzielony na kilka etapów: jesień, zima, wiosna, lato, z których należy przesłać sprawozdanie oraz zdjęcia dzieci opisujących dane działanie. Zajęcia prowadzone są i przeplatane z zajęciami podczas pobytu dzieci w zerówce. Stawiamy głównie nacisk na zdrowe śniadanie, pijemy wodę mineralną niegazowaną, która jest najlepsza dla dzieci w tym wieku.

Czytaj więcej: Zdrowo jem

aktywna-tablica-2-150x150   logo  logo gios  szkolawchmurze microsoft logotype-1536x626